صبوری کنید...
پادکست پارسی
Empty Spaces
  • راک
  • 02:08
  • پنج شنبه, 04 اسفند 1401

خواننده :

پادکست : Pink Floyd - The Wall

دسته : راک

مرجع : این فایل از سایت شنوتو shenoto.com فراخوانی شده و پخش می شود و تمام امتیاز آن برای سایت مرجع محفوظ است.

دیوار (به انگلیسی: The Wall) نام یک آلبوم متشکا از دو دیسک از گروه موسیقی پراگرسیو راک انگلیسی، پینک فلوید، است که در سال 1979 عرضه شد.
با پیروی از خط سیر آلبوم‌های پیشین‌شان، دیوار یک آلبوم مفهومی است - خصوصاً این آلبوم به طرز وسیعی با موضوع انزوا از دوستان یک شخص سروکار دارد. این موضوع تا درجهٔ زیادی از توری که در سال 1977 برای تبلیغ آلبوم جانوران گذاشته شده بود الهام گرفته شد؛ با ملاحظه به حادثه‌ای که در آن هنگامی که تشویش راجر واترز از شخصی که در حال بالا آمدن از تور سیمی بود، موجب شد که او از گروه و تماشاگران جدا شود و به نقطه‌ای برسد که با یک سیلی به صورت هوادار زند. این موضوع او را به این‌جا رساند که از وجود چنین دیواری به شدت تاسف خورَد و درعوض باعث شد که او آلبوم بعدی گروه را بر اساس موضوع انزوا از دیگران بنا گذارد. با این موضوع بارز تیره‌تر، دیوار شامل یک صدای شاخص ناخوشایندتر و تئاتری‌تر نسبت به آثار قبلی آنان بود.
دیوار یک آلبوم اپرای راکی است که بر شخصیت «پینک» متمرکز شده‌است. در این آلبوم که تا حد زیادی به زندگی شخصی راجر واترز مرتبط است، پینک در زندگی از سال‌های اولیه کشمکش‌هایی دارد؛ پدرش را در جنگ از دست می‌دهد (یخ نازک)، از طرف معلمان بدرفتاری می‌بیند (آجری دیگر در دیوار)، به وسیلهٔ یک مادر بیش از حد حفاظتی تربیت می‌شود (مادر)، و زنش او را ترک می‌کند (اکنون مرا ترک نکن) - که همگی عواملی برای انزوای پینک از جامعه هستند؛ که به‌طور سمبلیک به «دیوار» ربط داده می‌شوند.
  • پخش
  • 13
  • 3.3

صداهای مرتبط

یادداشت های کاربران

: / :
لیست موسیقی
پاک کردن

هنوز از صدایی خوشتون نیومده